تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی گروه جهادی عمّار - خائنان ، حضرت خدیجه(س) را سانسور کردند!

ابزار رایگان وبلاگ

حدیث موضوعی

لک لبیک حسین (ع)

تسلیت باد بر مهدی صاحب الزمان(عج)

 منم عمّار امام خمینی (ره)

ای علمدار کربلا

کربلا اینقدر زیبایی نداشت بی تو و بی ماجرای دست تو

 منم عمّار امام خامنه ای

كارهای مجاهد كارهای جهادی است

هر كاری بكنید دیگر در حیطه جهاد وارد شده‏اید.شما مجاهد هستید،كوشش كنید این جهاد سازندگی را در خودتان ایجاد كنید

 منم عمّار امام خمینی (ره)

كجایند عمّارها

خودِ حضور یك جوان مؤمن و متدین و متشرع در یك مجموعه ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسّم آیه ی قرآن است

 منم عمّار امام خامنه ای

«اذا جـــاء نصرالله والفتح»

تا پای جان برای آبادانی ایران تلاش خواهیم كرد

 منم عمّار منم عمّار

ولی امر(مدظله العالی)دستور دادند

خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است،سرلوحه كار خویش قرار دهید

Sonic امام خامنه ای

یا قتیل العبرات

ما با یاد تو در راه خدا قدم می نهیم یا حسین

 منم عمّار منم عمّار

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 28 تیر 1392
شهادت اولین جهادگر اسلام و تسلی بخش دل رسول الله (ص) و مادر حضرت زهرا (س)
حضرت خدیجه الغرا (س) بر مسلمین جهان تسلیت باد


استاد نجم‏ الدین طبسی در مصاحبه اختصاصی با ابنا:
خائنان ، حضرت خدیجه(س) را سانسور کردند!

حضرت خدیجه(س) در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(ص) زیر 30 سال سن داشتند؛ نه 40 سال. / با آن ایمان (که اولین زن ایمان آورنده به پیامبر(ص) بود) و آن عمل (كه با وجود ثروت فراوان هرچه داشت در راه اسلام خرج كرد آنقدر كه در شب رحلت كفن نداشت) در می بابیم افضل زنان عالم بعد از فاطمه زهرا(س) حضرت خدیجه کبری(س) است. / راویان اهل سنت 2000 حدیث از شخصی آورده اند که تنها یك سال مفید با پیامبر بود؛ اما در مقابل، از حضرت خدیجه(س) که 25 سال با پیامبر اكرم زندگی کرده‏ است 25 حدیث هم نقل نکرده اند!
به کوشش: مریم اسماعیلی
خائنان ، حضرت خدیجه(س) را سانسور کردند!

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا :

شب دهم رمضان سال دهم بعثت از غم انگیزترین شب‏های زندگی پیامبر(ص) بود؛ شبی که ایشان یار و همراه ۲۵ ساله خود ـ حضرت خدیجه کبری(س) ـ را از دست داد؛ مؤمنه ای که اولین بانوی مسلمان بود و در زمان غربت پیامبر(ص) تمام ثروت خود را در راه دین او فدا کرد.

وفات خدیجه(س) مدت کوتاهی بعد از وفات «حضرت ابوطالب(ع)» عمو و سرپرست پیغمبر(ص) بود؛ و اینچنین شد که سال دهم بعثت را "عام الحزن" نامیدند.

اما شاید غم انگیزتر از این دو مصیبت، مصیبت دست های آلوده ای است که با جعل تاریخ و حدیث، تلاش کردند تا ابوطالب را مشرک جلوه دهند و خدیجه را در برابر دیگران کوچک کنند.

گفتگوی اختصاصی خبرگزاری ابنا با «حجت الاسلام والمسلمین استاد نجم الدین طبسی» روشن کننده بخشی از توطئه های تاریخی برای مخفی کردن فضایل حضرت خدیجه کبری(س) است:

ابـنا: امشب، شب دهم ماه مبارک رمضان و شب وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) است. در چنین شبی، پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) چه حالی داشتند؟

ــ بسم الله الرحمن الرحیم.

«مرحوم حاج شیخ عباس قمی» نقل می كند كه حضرت خدیجه(س) در شب رحلتشان به پیامبر اکرم(ص) عرض كردند: یا رسول الله چند مطلب را میخواهم به شما عرض كنم. اول اینكه من را ببخشید چون من قدر شما را ندانستم و نتوانستم آنطور كه شایسته شما باشد به شما خدمت کنم. پیامبر(ص) به ایشان پاسخ دادند: تو كوتاهی نكردی و هرچه از دستت برآمد انجام دادی.

حضرت خدیجه ادامه دادند: مطلب دوم اینکه پس از من این دختر یتیم می شود. این دختر سه ساله را به شما میسپارم و مواظب او باشید.

بعد عرض کردند: مطلب سوم را حیا میکنم به شما بگویم؛ لطفا از اتاق تشریف ببرید تا دخترم فاطمه داخل شود؛ به او می‏گویم که به شما عرض کند.

پس از این سخن، حضرت فاطمه زهرا(س) به اتاق وارد شدند. خدیجه(س)، فاطمه(س) را به آغوش كشیدند و به او گفتند: دخترم به پدرت رسول الله بگو كه من هرچه داشتم در راه اسلام خرج كردم و الان برای تهیه كفن خود پولی ندارم. من از قبر میترسم؛ از پدرت می‏خواهم که لباس خود را كفن من قرار دهد تا از عذاب قبر در امان باشم.

حضرت زهرا(س) این سخنان مادر را به پیامبر(ص) منتقل كردند که ناگهان جبرئیل نازل شد و عرض کرد: "خداوند عزوجل فرمودند که خدیجه تمام اموالش را در راه ما خرج كرد و سزاوار است كه ما برایش كفن بفرستیم" و بدینگونه خداوند از بهشت برای این بانوی بانوان كفن فرستاد.

پیامبر(ص) نیز آن ردای خویش را كه با آن نماز شب می خواندند و عبادت می‏کردند به خدیجه دادند. پس در حقیقت حضرت خدیجه(س) با دو كفن ـ یكی لباس بهشتی و دیگری لباس پیامبر اكرم(ص) ـ به خاک سپرده شدند.

ابـنا: این تجلیل الهی، مقام والای آن حضرت را نشان می دهد.

ــ بله؛ حضرت خدیجه(س) شخصیتی است كه اگر زهرای اطهر(س) نبود باید گفت نظیر نداشت. وقتی یک شخصیتی رحلت می‏کند، یك روز، یك هفته یا حداکثر چهل روز برای او عزای عمومی اعلام می کنند. اما پیامبر(ص) پس از رحلت حضرت خدیجه(س) یك سال عزای عمومی گرفتند و آن سال را سال اندوه (عام الحزن) نامیدند.

با آن ایمان (که اولین زن ایمان آورنده به پیامبر(ص) بود) و آن عمل (كه با وجود ثروت فراوان هرچه داشت در راه اسلام خرج كرد آنقدر كه در شب رحلت كفن نداشت) و این شواهد، در می یابیم افضل زنان عالم بعد از فاطمه زهرا(س) حضرت خدیجه کبری(س) است.

ابـنا: شاید از همین روی است که حضرات معصومین(ع) در صحنه هایی كه با دشمنان مواجه می شدند خود را با افتخار فرزند خدیجه(س) معرفی می كردند؟

ــ بله؛ ایشان بعد از اینكه خود را فرزند حضرت زهرا(س) می‏خوانند فرزند حضرت خدیجه(س) معرفی می كردند. ائمه طاهرین(ع) خودشان نور هستند و مقاماتب عالی دارند كه كسی به آنها نمیرسد؛ ولی برای آنان افتخار است كه جده ای چون حضرت خدیجه(س) دارند.

ابـنا: شبهات فراوانی درمورد سن ازدواج حضرت خدیجه (س) با پیامبر گرامی(ص) نظرات مختلفی وجود دارد. طبق مطالعات شما سن ایشان هنگام ازدواج با پیامبر(ص) چقدر بوده است؟

ــ سن ایشان مهم نیست؛ بلکه آنچه در اسلام اهمیت دارد "ایمان" و "عمل" است که آن حضرت در هردو سابق بودند و به منتهای آنها رسیدند.

اما چون سؤال کردید عرض می کنم که برخی مخالفان اهل بیت(ع) از آنجا که به اشتباه، سن جوانی را برای زن یك نقطه قوت و امتیاز می‏دانند تلاش كرده اند كه ایشان را مسن جلوه بدهند و حتی از تعبیر "عجوزه" برایشان استفاده كردهاند تا آن را یک نقطه ضعف و منفی برای او در نظر بگیرند و سپس به اهدافی که می خواهند برسند. ولی واقعیت این نیست.

ابـنا: واقعیت چیست؟

ــ واقعیت این است که آن حضرت در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(ص) زیر 30 سال سن داشتند؛ نه اینکه 40 سال داشته باشند. «ذهبی» که از محدثان بنام اهل سنت است میگوید: ایشان در هنگام ازدواج با پیامبر،  28 سال داشت. من در جای دیگری هم از «ابن عباس» دیدم كه سن ایشان زیر 30 سال بوده است. برخی هم 25 سال گفته اند. اما دشمنان جو سازی است کردند تا آن حضزت(س) را پیرزن جلوه دهند!

ابـنا: این جوسازی برایشان چه سودی داشته چیست؟

ــ متأسفانه همان جریانی که در طول قرن‏ها تلاش کرد تا احادیث فضایل اهل بیت(ع) به گوش کسی نرسد این ماجرا را ایجاد کرد تا حضرت خدیجه را در یک کفه ترازو و «عایشه» همسر دیگر پیامبر(ص) را در کفه دیگر قرار دهد و سپس کفه حضرت خدیجه(س) را سبک نشان دهد.

لذا این افراد که سن حضرت خدیجه(س) را 40 سال جعل ‏کردند تا این سن بالا را نقص بشمارند و سپس بگویند که عایشه وقتی زیر 9 سال ـ برخی گفته اند هفت ساله ـ بود با پیامبر(ص) ازدواج کرد و پدر و مادرش او را با اسباب بازی هایش به خانه پیامبر فرستادند! و به این ترتیب کفه او را سنگین کنند!

   

ابـنا: اما همین نقل ها درباره سن کم «جناب عایشه» در هنگام ازدواج، اکنون نقطه ضعف اسلام در جوامع غربی شده است!

ــ بله؛ اگر درست به تاریخ نگاه كنیم می بینیم كه سن ایشان هم آنگونه که كم جلوه داده شده است نیست. ذهبی مینویسد: «اسماء» خواهر عایشه در شب هجرت 27 سال داشت. فاصله سنی جناب اسماء با جناب عایشه 10 سال بود. پس عایشه در شب هجرت 17 سال داشت. پیامبر(ص) هم که در زمان هجرت با ایشان ازدواج نكردند؛ بلکه این امر چند سال پس از هجرت رخ داد. یعنی ایشان در زمان ازدواج با پیامبر حداقل 19 سال داشت. اما عده ای تلاش می كنند كه بگویند سن ایشان کم بوده و در مقابل، سن حضرت خدیجه(س) را بالا و سالخورده جلوه می دهند.

ابـنا: چرایی این قضیه مشخص است؟ یعنی چرا این دو كفه ترازو را در تقابل با هم قرار داده اند؟

ــ این امر دلایل و ابعاد گوناگون دارد. مهمترین دلیل آن "توطئه های امویان" است. می دانیم که بنی امیه از ابتدا با اسلام مخالف بودند و تا آخرین تیر ترکش با آن جنگیدند. بعد هم که پس از فتح مکه، منافقانه و به زور اسلام آوردند تلاش خود را برای ضربه زدن به آن انجام دادند. لذا طبیعی است هرکس که در تقابل با اسلام ناب قرار گیرد مورد حمایت آنها باشد. آنها پس از پیامبر(ص) در برابر دو اسلام قرار گرفتند: اسلام خدیجه(س) و امیرالمؤمنین(ع) که سر تا پا فدایی رسول الله(ص) بودند و جان و مال و نفس و نفیس خود را در راه پیامبر اكرم(ص) و گسترش اسلام فدا کردند؛ و اسلام خلفا که امثال «معاویه» و «مروان» را میدان دادند و اسلام كسانی كه در جنگ جمل با امام زمان خود درگیر شدند و آن مشكلات را در جهان اسلام به وجود آوردند.  طبیعی است امویانی كه دنبال این فرصت ها می گشتند این كفه را ترجیح بدهند.

آنها این كفه را نه فقط بر حضرت خدیجه(س) بلكه بر سایر زنان پیامبر(ص) ـ حتی جناب ام سلمه(س) ـ ترجیح داده و می دهند. در نظر ما، ام سلمه بعد از حضرت خدیجه(س) در جایگاه دوم قرار دارد. اما آنها هرچه فقه و علم و لطف و محبت پیامبر(ص) است را به نفع عایشه مصادره میكنند؛ گویی كه اگر فقیهی در روزگار هست ایشان است. آنها گاهی آنقدر در این زمینه مبالغه و افراط می کنند که متوجه لوازم حرف هایشان نیستند و نعوذ بالله پیامبر(ص) که اعدل عادلان جهان است را از عدالت خارج می کنند! مثلاً «بخاری» روایت مفصلی از جناب عایشه نقل میكند كه این روایت را هركس مطالعه كند جز اسائه ادب و تنقیح و كوچك كردن پیامبر چیز دیگری در آن نیست. مفهوم كلی آن روایت این است كه پیامبر به خاطر محبت و علاقه به عایشه، عدالت را رعایت نمی‏كردند و حاضر بودند عدالتی كه باید بین زنان رعایت شود ـ و خودشان به آن دستور می دادند ـ را مراعات نكند! آیا آنها متوجه نیستند كسی كه ـ نعوذ بالله ـ نتواند عدالت را بین همسرانش در خانه خود رعایت كند میتواند در جهان عدالت را تطبیق دهد؟

بنابراین می بینیم که امویان و پیروان آنها برای آنکه كفه ترازوی امیرالمؤمنین علی(ع) و خدیجه(س) و زهرای مرضیه(س) را سبک  کنند، حاضر هستند چهره شریف پیامبر(ص) را مخدوش نمایند!

ابـنا: دلایل دیگر این توطئه چه بود؟

ــ یک مسأله دیگر این است که پیامبر اكرم(س) مرتبا از حضرت خدیجه(س) یاد میكردند و آن هم به نیكی. پیامبر(ص) میفرمودند: زمانی خدیجه به من ایمان آورد كه شماها و پدران شما با من میجنگیدید؛ او زمانی به من كمك كرد كه دوران بسیار سختی بود. مطابق آنچه «ابن ابی الحدید» و دیگر بزرگان اهل سنت بیان كرده اند این سخنان پیامبر(ص) موجب حسادت دیگران می شد.

دلیل سوم هم اینكه حضرت خدیجه(س) از پیامبر اكرم(س) فرزند داشت آن هم فرزندی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) كه سوره «انا اعطیناك الكوثر» در وصف ایشان نازل شده و نسل پیامبر(ص) از او ادامه یافت؛ ولی عایشه از فرزند داشتن محروم بود.

دیگر اینکه خداوند عزوجل به خدیجه(س) دامادی عنایت كرد مثل علی بن ابی‏طالب(ع) كه اگر نبود برای حضرت فاطمه(س) كفوی وجود نداشت.

از طرف دیگر خداوند عزوجل به حضرت خدیجه(س) نوه هایی عطا كرد همچون حسن(ع) و حسین(ع) که «سیدی شباب اهل الجنة» هستند.

تمام اینها امتیازات مثبتی است كه این طرف دارد و آن طرف از همه آنها محروم است؛ لذا تلاش های مختلفی کردند تا به زعم خود آن کفه را سنگین کنند.

ابـنا: آیا کثرت روایت حدیث از عایشه در مجامیع اهل سنت هم برای همین هدف بوده است؟

ــ به نكته خوبی اشاره کردید. در اینجا گله ای دارم از محدثین و مورخین؛ از آن دست هایی كه خودشان را به عنوان "دست های امین" مطرح كردند ولی معلوم شد كه امین نیستند.

شما ببینید حضرت خدیجه(س) چقدر با پیامبراكرم(ص) زندگی كرده است؟ تقریبا از 15 سال قبل از بعثت تا 10 سال پس از بعثت؛ یعنی حدود 25 سال. جناب عایشه چقدر با پیامبراكرم(ص) زندگی كرده است؟ پیامبر اكرم(س) در سال دوم با ایشان ازدواج كردند و اول سال یازدهم هم رحلت فرمودند. پس 8 سال با او زندگی كرده اند. از سوی دیگر پیامبر که دائماً با عایشه نبودند بلکه با همسران دیگر هم بودند؛ بنابراین از این هشت سال، شاید یك سال كامل هم همراه با عایشه بودند.

در این یک سال، اگر روزی یك حدیث برای عایشه نقل كرده باشند، می‏شود 365 حدیث؛ اگر روزی دو حدیث نقل كرده باشند می شود 730 حدیث، و اگر روزی سه حدیث نقل كرده باشند می شود 1095 حدیث. اما درحال حاضر از عایشه بیش از 2000 حدیث در کتب آنها نقل شده است! یعنی یك پانزدهم بخاری روایات عایشه است.

دو هزار و اندی روایت از شخصی آورده اند که تنها یك سال مفید با پیامبر بوده است، اما در مقابل، از حضرت خدیجه(س) که 25 سال با پیامبر اكرم زندگی کرده‏ است 25 حدیث هم نقل نکرده اند!

اگر پیامبر(ص) روزی یك حدیث، یا ماهی یك حدیث و یا اصلا سالی یك حدیث برای ایشان نقل می‏کردند 25 حدیث میشد. آیا شما می توانید 25 حدیث از حضرت خدیجه(س) در کتب آنها پیدا كنید؟ آخر این چه كودتایی است؟ این چه سانسوری است؟

ابـنا: آیا در کتب ما هست؟

ــ اگر در كتاب‏های ما نباشد دلیلش این است كه علما و محدثان ما همیشه تحت تعقیب بودند؛ كتابهای ما را سوزاندند؛ علمای ما را کشتند و دار زدند و خاکسترشان را به باد دادند. اما آنان چه؟ آنها که حكومت داشتند و امكانات داشتند.

ابـنا: شاید هم توجیه کنند که حضرت خدیجه(س) در مکه و در زمان ضعف اسلام زندگی می کرد؛ اما جناب عایشه در مدینه و در زمان قدرت اسلام حیات داشت.

ــ اگر این توجیه را مطرح کنند پاسخ دهند که احادیث فاطمه زهرا(س) کجاست؟! آقایان اهل سنت ـ بر خلاف ما ـ می‏گویند حضرت فاطمه زهرا(س) در سن 28 سالگی رحلت فرمودند و شش ماه قبل از ایشان نیز پیامبر(ص) از دنیا رفتند. پس زهرای مرضیه(س) 27 سال و نیم با پیامبر(ص) بودند. اگر سالی یك حدیث از پیامبر(ص) شنیده باشند یعنی باید 28 حدیث از حضرت زهرا(س) نقل میشد. آیا در كتاب های دسته اول آنها میتوانید 28 حدیث از حضرت فاطمه پیدا كنید؟ بگوییم دو سال یك بار، آیا می‏توانید 14 روایت از ایشان پیدا كنید؟ اصلا سه سال یک بار، شما هفت حدیث که به نقل از حضرت زهرا(س) باشد در کتب آنها به من نشان دهید.

شما نمی‏توانید در صحیح بخاری و صحیح مسلم هفت حدیث به نقل از حضرت زهرا(س) پیدا كنید. در بخاری فقط یك حدیث صحیح از حضرت زهرا(س) وجود دارد. یعنی دختر پیامبر در تمام عمرش فقط یك حدیث از پدرش شنیده است؟!

در بین کتب اهل سنت، از همه بیشتر "مسند احمد" در این زمینه روایت دارد که هشت روایت آورده است که  پنج مورد آن راجع به فاطمه(س) است، نه از فاطمه. پس تنها سه روایت به نقل از ایشان در "مسند احمد" وجود دارد.

این دست های خیانتکار سعی کردند تمام احادیث، گفته ها و درس های زندگی اهل بیت(ع) كه مسلمانان می توانستند از آنها بهره ببرند را محو كنند. لذا از حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س) احادیث انگشت‏شماری گذاشتند و از دیگران هزاران حدیث. اینها همان كسانی هستند كه سعی كردند كفه ترازو را به سود اسلام مورد خود سنگین کنند.

ابـنا: از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.




طبقه بندی: عمومی و اطّلاع رسانی،  سبك زندگی جهادی، 
برچسب ها: شهادت اولین جهادگر اسلام و تسلی بخش دل رسول الله (ص) و مادر حضرت زهرا (س) حضرت خدیجه الغرا (س) بر مسلمین جهان تسلیت باد، خائنان حضرت خدیجه(س) را سانسور کردند!، منم عمار،
ارسال توسط مهدی جنیدی
آرشیو مطالب
نظر سنجی
با توجه به آغاز فعالیت ما و ضعف گروه های جهادی در فضای سایبری،فعالیت ما در كدام زمینه مفید تر است؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

قالب وبلاگ